چرا پرینتر به رنگ صورتی چاپ می کند؟

صورتی چاپ کردن پرینتر

یکی از مشکلات متداول در هنگام چاپ با دستگاه های پرینتر رنگی این است که گاهی دستگاه پرینتر شما خروجی نهایی درستی از لحاظ کیفیت چاپی ندارد و محتوای چاپ شده به رنگ صورتی نزدیک است. البته نه به این معنی که کاملا به صورت صورتی بلکه معمولا طیف های مختلف رنگی که مجموعا به رنگ صورتی نزدیک است حاصل کار دستگاه چاپگر می شود. اگر دستگاه چاپ شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده و خروجی پرینت شما به رنگ صورتی متمایل شده ادامه این مطلب می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. 

علت چاپ صورتی توسط پرینتر 

مهم ترین دلیل چاپ صورتی در پرینتر های مختلف مربوط به ایراد در بخش کارتریج پرینتر است. همانطور که میدانید مخزن پرینتر های رنگی تشکیل شده از 4 رنگ اصلی می باشد که تمامی رنگ های چاپ شده با ترکیب این چهار رنگ به دست می آیند و در صورتی که هرگونه اختلال در ترکیب این رنگ ها به وجود بیاید خروجی کار کیفیت لازم را نخواهد داشت. بدین صورت باید گفت مهم ترین دلیل و در حقیقت اغلب اوقات اصلی ترین دلیل چاپ صورتی در پرینتر های مختلف با کارتریج جوهر افشان یا تونری این است یکی از چهار رنگ اصلی به اتمام رسیده یا به دلیل مشکل فنی کارتریج نمی تواند از یکی از رنگ ها در چاپ عکس رنگی بهره بگیرد.  

چگونگی رفع مشکل چاپ صورتی پرینتر

همان  طور که در بالا توضیح داده شد مهم ترین عامل مشکل چاپ صورتی به اتمام  رسیدن یکی از چهار رنگ اصلی کارتریج است و یا این که در صورت تقلبی بودن رنگ ها ممکن است خیلی سریع رنگ از بین رفته و کارتریج نتواند از رنگ ها به درستی استفاده کند و یا محل نازل رنگ در قسمت اتصال بین مخزن و دستگاه مشکلی رخ داده که کارتریج نمی تواند جوهر داخل مخزن را مصرف نماید. برای مثال تصور کنید می خواهید تصویری را چاپ کنید که نیاز دارد هر چهار رنگ اصلی به میزان خاصی مخلوط شده تا زنگ منظره مورد نظر به دست بیاید اما مخزن یکی از رنگ ها به اتمام رسیده و در این صورت تصویر نهایی چاپ شده فاقد ترکیب رنگ مورد نیاز است و مثلا تصویر قهوه ای یک کوه به رنگ صورتی متمایل می شود. 

حل مشکل صورتی چاپ کردن پرینتر

برای حل این مشکل در صورتی که علت آن تمام شدن یکی از رنگ ها باشد تنها کافی است که جوهر کارتریج را دوباره شارژ نمایید. معمولا روی خود صفحه نمایش پرینتر میزان جوهر کارتریج نمایش داده می شود که می توانید از همین طریق مطمئن شوید که جوهر به اتمام رسیده و نیاز به تعویض دارد یا خیر.  در اکثر پرینتر ها در قسمت Devices and Printer در منوی Start کامپیوتر نیز قابل مشاهده است. اگر مطمئن شدید که ایراد کار از خالی بودن منبع جوهر ها می باشد می توانید با شارژ رنگ های کارتریج مشکل را برطرف نمایید اما اگر چنانچه مدت طولانی از دستگاه استفاده نشده باشد و محل خروجی نازل خشک شده یا به هر دلیل دیگر به مشکل خورده باشد باید از کارشناسان مربوطه در زمینه تعمیر پرینتر کمک دریافت کنید و پیشنهاد می شود برای جوهر خشک شده یا رفع خرابی نازل خودتان دست به کار نشوید چرا که ممکن است با این کار آسیب بیشتری به دستگاه چاپگر شما برسد. به یاد داشته باشید در صورتی که میخواهید همیشه تصویر با کیفیتی داشته باشید می بایست دستگاه پرینتر را برای مدت طولانی خاموش نگذارید و با چاپ عکسی که از همه ظرفیت چهار رنگ اصلی کارتریج استفاده میکند از خشک شدن کارتریج جلوگیری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره فوری