میزان عمر کارتریج های جوهر و تونر

عمر کارتریج‌های جوهر و تونر چقدر است؟ | فروشگاه الو کارتریج

امروزه استفاده از انواع پرینتر در ابعاد زندگی انسان گسترش پیدا کرده است. از آنجایی که کارتریج در پرینتر از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند عملکرد پرینتر را راه‌ اندازی کند، میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر نیز از اهمیت فوق‌ العاده‌ای برخوردار است. در واقع میزان این عمر به میزان چاپی که شما از یک پرینتر انتظار دارید بستگی دارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما عزیزان را با میزان عمر کارتریج جوهر باز نشده، میزان عمر کارتریج تونر باز نشده و همچنین نکات نگهداری از این کارتریج‌ها را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

عمر کارتریج‌های جوهر و تونر

همه ما می‌دانیم که علاوه بر این که خرید پرینتر هزینه‌های زیادی را از ما مطالبه می‌کند، استفاده از کارتریج‌های جوهر افشان و تونر نیز هزینه‌های زیادی دارد. از این رو ممکن است برای هر فردی این نگرانی پیش بیاید که میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر چقدر است و کی تمام می‌شود. علاوه بر این، باید بدانیم که چگونه باید از این کارتریج‌ها نگهداری کنیم. طبیعی است که اگر شما مدت زمانی طولانی از کارتریج موجود در پرینتر استفاده نکنید، ممکن است خطاهایی را در عملکرد پرینتر خود مشاهده کنید.

کارتریج‌های پرینتری مانند هر نوع محصول دیگری، یک تاریخ انقضای خاص را در بر می‌گیرند. بنابراین شما باید در هر برهه‌ای از زمان به تعویض این کارتریج‌ها بپردازید اما می‌توانید با نگهداری صحیح و اصولی از این کارتریج‌ها، میزان ماندگاری آن‌ها را کمی بیشتر کنید. پس باید بگوییم که عمر این کارتریج‌ها به عوامل مختلفی مثل تابش نور آفتاب، نوع کارتریج و کیفیت آن، ساختار آن و میزان جوهری که در آن وجود دارد بستگی دارد.

اغلب اوقات کارتریج چاپگر‌های اداری یا چاپگرهای شرکتی نسبت به چاپگرهای خانگی، عمر بیشتری دارند. بنابراین اگر قرار است به خرید کارتریج‌های پرینتر بپردازید، باید میزان عمر این کارتریج‌ها را مورد توجه قرار دهید و حتی میانگین میزان عملکرد آن‌ها را نیز بدانید. به طور کلی میزان صفحات چاپ شده و به دست آمده از کارتریج‌هایی که عمر طولانی دارند نسبت به سایر کارتریج‌ها بسیار بیشتر است. علاوه بر این، کارتریج‌های با کیفیت، ظرفیت بالای چاپ را هم دارند و از این نظر حائز اهمیت هستند. به همین دلیل تمامی افراد باید به هنگام خرید پرینتر و حتی کارتریج به میزان عمر کارتریج‌های تونر لیزری و جوهر افشان توجه داشته باشند.

 

عمر کارتریج تونر باز نشده

 

عمر کارتریج تونر باز نشده

حال می‌خواهیم بدانیم که میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر باز نشده چقدر است. عمر کارتریج تونر نسبت به کارتریج‌های جوهر دار بیشتر است؛ به همین دلیل افرادی که قرار است در مدت زمان طولانی از کارتریج‌های خریداری شده بهره ببرند، می‌توانند کارتریج‌های تونر را انتخاب نمایند. تونر پودری است که سفت نمی‌شود و حتی پاشش هم ندارد. به همین دلیل می‌تواند برای یک کارتریج بهتر باشد و مشکلاتی از قبیل خشک شدگی یا جوهر زدگی را هم به وجود نیاورد. این نوع از کارتریج‌ها عمر مفید ۲ ساله‌ای دارند اما افراد با نگهداری صحیح از آنها می‌توانند حدود دو سال و نیم یا سه سال از آن‌ بهره ببرند. توجه داشته باشید که میزان استفاده از کارتریج در میزان عمر آن اهمیت فوق ‌العاده‌ای دارد. به هر میزان که از کارتریج بیشتر بهره ببرید، زودتر شاهد تمام شدن عمر کارتریج هم خواهید بود.

عمر کارتریج جوهر باز نشده

بسیاری از پرینترهای امروزی با کارتریج جوهر افشان کار می‌کنند. به همین دلیل لازم است که شما با میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر آشنایی پیدا کنید. کارتریج‌هایی که مخصوص جوهر هستند، در ابتدای کار عملکردی فوق ‌العاده را از خود به نمایش می‌گذارند اما پس از گذشت مدتی، این عملکرد کم کم افت می‌کند و در نهایت با خطا مواجه می‌شود. این را بدانید که پیش از تمام شدن تاریخ انقضای یک کارتریج، اگر کارتریج در دمای نامناسب قرار بگیرد یا در مجاورت هوای قدیمی باشد، در سریع‌ترین حالت ممکن خشک می‌شود و هزینه‌های زیادی را از جهت خرید مجدد کارتریج جوهر از شما مطالبه می‌کند. همچنین در صورتی که رسوبات موجود در جوهر افزایش پیدا کند، ممکن است پرینتر هوشمند شما پیام‌های خطا را بر روی صفحه نمایش خود به نمایش بگذارد. به طور کلی باید بگوییم که عمر مفید برای هر نوع کارتریجی چه کارتریج‌های جوهر افشان باشند و چه کارتریج‌های تونر، دو ساله است. این میزان می‌تواند با توجه به نکات نگهداری و همچنین با توجه به میزان استاندارد کاغذهای چاپ شده، تغییر پیدا کند اما در حالت کلی پس از شارژ تونر یا جوهر موجود در یک کارتریج می‌توانید یک سال دیگر از این کار نیز بهره ببرید.

 

نحوه مراقبت از کارتریج‌

حال که به صورت کامل با میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر آشنایی پیدا کردید و دانستید که هر کدام از این کارتریج‌ها چقدر ماندگاری دارند، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توانیم از این کارتریج‌ها مراقبت کنیم. پرینترهای خانگی، پرینترهایی بلا استفاده هستند که ممکن است هر یک ماه یکبار به کار گرفته شوند اما برای جلوگیری از خشک شدن جوهر و یا افت میزان عمر کارتریج تونر این پرینترها شما باید روند چاپ را در هر دو یا سه هفته یک بار تکرار کنید تا از خشکی جوهر در این پرینترها جلوگیری نمایید.

 همچنین این کارتریج در پرینترهای صنعتی و اداری و پرینترهای بزرگ باید کارتریج دور از نور آفتاب قرار بگیرد و دمای مناسبی هم داشته باشد. اگر شما بهترین پرینترهای دنیا را خریداری کنید بازهم ممکن است با محو شدن جوهر مواجه شوید. برای جلوگیری از این مشکل که می‌تواند کارتریج را هم خراب کند، باید مدام به چک کردن پرینتر خود بپردازید. توصیه می‌کنیم که پرینتر را در دمای مطلوب قرار دهید و از آن در هر هفته حداقل یکبار استفاده نمایید تا میزان عمر کارتریج موجود در آن را بیشتر کنید.

 

چگونه هزینه‌های خرید کارتریج را کاهش دهیم؟

 

چگونه هزینه‌های خرید کارتریج را کاهش دهیم؟

  • ذخیره کردن کارتریج
  • جلوگیری از خشک شدن جوهر در کارتریج
  • پر کردن مجدد کارتریج
  • کارتریج را ذخیره کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ذخیره کردن کارتریج یکی از کارهایی است که می‌تواند هزینه‌های خرید مجدد کارتریج را تا حد زیادی افزایش دهد یا کاهش دهد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فقط و فقط زمانی که کارتریج خشک می‌شود اقدام به شارژ آن یا خرید مجدد آن می‌کنید، باید بگوییم که با این کار تنها خود را فریب می‌دهید چرا که این کار به سیستم‌های موجود در پرینتر هم آسیب می‌رساند. در مواقعی که می‌توانید کارتریج‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید، آن‌ها را خریداری کرده و کنار بگذارید. کارتریج‌های باز نشده حدود ۱۲ تا ۲۴ ماه عمر می‌کنند و کارتریج‌های باز شده‌ای که در یک خانه تاریک و سرد نگهداری می‌شوند هم حدود ۳ تا ۶ ماه کار می‌کنند. هیچ گاه روی کارتریج وسیله‌ای داغ را قرار ندهید و یا کارتریج را روی یک وسیله داغ نگذارید چرا که ممکن است جوهر آن انبساط پیدا کرده و در نهایت نیز سرریز شوند. کارتریج‌های لیزری و کارتریج‌های معمولی اغلب در بسته بندی‌های دوتایی به فروش می‌رسند که می‌توانند از نظر اقتصادی به صرفه باشند. بد نیست که کارتریج‌های از کار افتاده‌ای را برای خود نگهداری کنید تا اگر به یک بار شاهد از بین رفتن یا اتمی عمر کارتریج موجود در پرینتر بودید متاثر شوید این کار به شما کمک می‌کند که در خرید کارتریج سه بعدی هم بهتر عمل کند.

 

  • از خشک شدن جوهر جلوگیری کنید.

بسیار ناراحت کننده و هزینه بردار است که یک جوهر قبل از این که به اتمام برسد، خشک شود. گاهی اوقات شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای جلوگیری از خشک شدن جوهر به افزایش میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر کمک کنید. استفاده از دستمال کاغذی‌های مرطوب و استفاده از دستمال‌های رایج می‌تواند راهگشا باشد اما در حال حاضر از اسفنج‌های مرطوب برای تمیز کردن کارتریج‌های جوهر استفاده می‌کنند تا میزان بازدهی آن را افزایش دهند. برای این کار لازم است که کارتریج را به صورت عمودی و به گونه‌ای که جوهر پس ندهد در یک مکان سرد نگهداری کنید و آن را با استفاده از اسفنج تمیز نمایید. حال که این کارتریج تمیز شد، می‌توانید آن را به دمای اتاق برسانید و در نهایت در پرینتر نصب کنید.

 

شارژ مجدد کارتریج

 

  • مجددا کارتریج را پر کنید.

گاهی اوقات هم برای کاهش هزینه‌های خرید مجدد کارتریج به پر کردن مجدد آن می‌پردازند. اگرچه پر کردن یک کارتریج فرآیندی دشوار، زمانبر و پر دردسر است اما اگر با پشتکار و صبر انجام شود ، می‌تواند به کاهش هزینه‌های اقتصادی بینجامد. یک پک جوهر معمولاً چند بطری جوهر دارد و می‌تواند در چندین بار شما را از خرید کارتریج بی نیاز کند.

 شما می‌توانید با استفاده از یک آرماتور کارتریج را پر کنید اما این را بدانید که تمامی کارتریج‌های جوهری این چنین نیستند. شما هنگام پر کردن کارتریج باید به برند تولید کننده کارتریج توجه داشته باشید و میزان جوهری که در یک کارتریج جای می‌گیرند را بدانید. بدیهی است که اگر این میزان جوهر از میزان حداکثر بیشتر شود، پرینتر پیغام‌های خطا را نشان می‌دهد.

 

 

 

کلام پایانی

یکی از نکات مهمی که باعث شده است امروزه افراد نگرانی‌هایی را از بابت خرید کارتریج داشته باشند، میزان عمر کارتریج‌های جوهر و تونر است. به طور کلی کارتریج‌های نو و باز نشده چه از نوع کارتریج جوهر باشد و چه از نوع کارتریج تونر، دو سال یا سه سال ماندگاری دارند اما کارتریج‌های باز شده حدود ۳ تا ۶ ماه ماندگار هستند. شما برای افزایش طول عمر این کارتریج ها باید آن‌ها را دور از نور خورشید نگه دارید و آن‌ها را در دمای محیط یک محیط سرد نگه داری کنید. همچنین جلوگیری از خشک شدن جوهر در کارتریج و پر کردن مجدد آن نیز از جمله کارهای هستند که می‌توانند این نگرانی شما را برطرف کنند. هرگونه سوال یا مشکلی در این زمینه دارید می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره فوری