نحوه رفع انواع ارورها و خطاهای پرینتر اچ پی + لیست کامل

لیست کامل خطاهای پرینتر hp و نحوه حل آن‌ها
راهنمای مطالعه پنهان
2 راهنمای رفع ارورهای پرینتر اچ پی + لیست کامل ارورها

اگر با پرینترهای hp یا هر پرینتر دیگری کارکرده باشید قطعاً هنگام کارکردن با آنها به خطا و ارورهای مختلفی بر می‌خورید. رفع ارورهای پرینتر اچ پی در بیشتر مواقع بسیار ساده است و خودتان می‌توانید با شناسایی درست ارورها، مشکل را رفع کنید. به همین خاطر، ما در این مقاله لیست تمام ارورهای پرینتر hp که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید را به همراه راه‌حل‌های آن‌ها آورده‌ایم. پس اگر می‌خواهید که ارورهای چاپگر hp، کار و فعالیت شما را متوقف نکنند و بتوانید آن‌ها را زودتر رفع کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یک روش کاربردی برای رفع ارورهای رایج پرینتر hp

شما در حالت‌های مختلفی ممکن است با ارور چاپگر hp مواجه شوید؛ قبل از چاپ یا حتی حین چاپ. این ارورها و خطاها نشان می‌دهند که مشکل یا اختلالی در عملکرد چاپگر است. این مشکل می‌تواند عدم شناسایی برخی قطعات اصلی چاپگر مانند کارتریج hp یا کارت حافظه باشد و یا مشکلات دیگری مانند گرم‌شدن، پر شدن حافظه، مشکل در مخزن کاغذ پرینتر، مشکلات فیوزر و غیره. هر کدام از این موارد باعث نمایش ارورهای مختلف در پرینترهای اچ پی می‌شوند و هر کدام راه‌حل مخصوص به خود را دارند. اما در بیشتر مواقع با انجام مراحل زیر می‌توانید نسب به رفع ارور چاپگر hp خود اقدام کنید.

  1. چاپگر خود را روشن کنید
  2. صبر کنید تا چاپگر در حالت چاپ قرار گیرد
  3. درحالی‌که چاپگر شما روشن است کابل برق را از پشت چاپگر جدا کنید
  4. سیم برق را نیز از پریز خارج کنید و حداقل تا یک دقیقه صبر کنید
  5. کابل برق را دوباره به پریز و پشت چاپگر خود وصل کنید
  6. چاپگر را روشن کنید
  7. منتظر بمانید که چاپگر کامل روشن شود و بررسی کنید که خطا پاک شده است یا هنوز وجود دارد

اگر این روش کار نکرد، برای شناسایی و رفع ارور چاپگر hp خود، می‌توانید از اطلاعات و محتوای زیر استفاده کنید. ما در ادامه هر کدام از کدهای خطای پرینتر hp را آوردیم تا مشکل خود را در سریع‌ترین زمان پیدا و حل کنید.

 

یکی از روش‌های حل خطاهای چاپگر hp، ریستارت کردن پرینتر است.

 

راهنمای رفع ارورهای پرینتر اچ پی + لیست کامل ارورها

هنگامی که چاپگرها با خطایی روبرو می‌شوند، آن را روی نمایشگر خود نمایش می‌دهند و ما سعی کردیم کامل‌ترین لیست ارورهای پرینتر hp را در اختیار شما قرار دهیم. اما ازآنجایی‌که تنوع چاپگرهای اچ پی بسیار بالا است، این احتمال وجود دارد اروری که با آن مواجه شدید، در این لیست نباشد. در این حالت، پیشنهاد می‌کنیم اروری که با آن مواجه شدید؛ اما در این مقاله وجود ندارد را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا راه‌حل را به شما بگوییم و به محتوا اضافه کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یکبار اطلاعات داخل دفترچه چاپگر hp خود را مطالعه کنید؛ چون ممکن است راه‌حل را در آن پیدا کنید. اگر دفترچه فیزیکی چاپگر را در دست ندارید، می‌توانید با جستجوی مدل چاپگر به همراه کلمه “Manuals” در گوگل، دفترچه آنلاین آن را پیدا مطالعه کنید. در ادامه با نحوه رفع انواع ارور پرینترهای hp با ما همراه باشید.

 

ارور 02 – خطای گرم شدن

خطای 02 چاپگر اچ پی معمولاً به‌خاطر درایور یا کابل چاپگر است. چاپگر را یکبار خاموش و روشن کنید تا این خطا رفع شود. در صورت رفع‌نشدن، کابل چاپگر را به مدت ۳۰ ثانیه خارج کنید و دوباره آن را وصل کنید. اگر بعد از روشن‌کردن چاپگر، خطا باز هم وجود داشت، ممکن است این ارور ناشی از مشکلات سخت‌افزاری باشد.

 

ارور 10 – مشکل حافظه چاپگر

این خطا نشان می‌دهد که چاپگر قادر به خواندن کارتریج نیست. برای رفع مشکل ابتدا چاپگر را خاموش کنید و یکبار قطعه کارتریج را بردارید و دوباره سر جای خود بگذارید تا از نصب درست آن مطمئن شوید. حالا باید خطای 10 یا همان “Supplies Memory Error” رفع شده باشد؛ در غیر این صورت مشکل شما مربوط به بخش سخت‌افزار پرینتر است.

 

ارور 11 – خالی بودن مخزن کاغذ

خطای 11 پرینتر اچ پی مربوط به خالی‌بودن سینی یا همان مخزن کاغذ پرینتر شما است. مخزن چاپگر را پر کنید تا خطای شما رفع شود. اگر خطا بعد از پر کردن مخزن نیز ادامه داشت، شاید مشکل از سنسور مخزن پرینتر باشد. اگر سنسور کثیف است، آن را به‌آرامی پاک کنید و اگر مشکل شما همچنان حل نشد، احتمالاً سنسور مشکل دارد و باید تعمیر یا تعویض شود.

 

ارور 12 – باز بودن چاپگر یا عدم وجود کارتریج EP

نمایش این خطا می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مثل عدم نصب صحیح کارتریج، باز بودن درب، اشکال در فن‌های خنک‌کننده و یا سنسورهای PS5 باشد. پس قبل از هر چیز از بسته‌بودن درب و سپس از اتصال درست کارتریج مطمئن شوید. اگر خطای 12 رفع نشد مشکل از سخت‌افزار پرینتر hp شما است.

 

ارور 13 – گیر کردن کاغذ

خطای 13 یکی دیگر از انواع ارورهای پرینتر اچ پی است و زمانی رخ می‌دهد که کاغذ در چاپگر گیر کرده باشد. معمولاً زمانی که این اتفاق می‌افتد، چاپگر بر روی صفحه‌نمایش ویندوز یا صفحه‌نمایش چاپگر به شما نشان می‌دهد که چطور مشکل را رفع کنید. پس فقط کافی است مطابق با دستورالعملی که به شما نمایش داده می‌شود، پیش بروید. اگر مطمئن نیستید که چطور باید کاغذ را بیرون بیاورید امکان دسترسی به کاغذ را با دست خالی ندارید، از یک متخصص یا تکنسین کمک بگیرید. به‌هیچ‌عنوان از وسایل تیز و سخت برای خارج‌کردن کاغذ استفاده نکنید.

 

 

برای حل مشکل گیر کردن کاغذ در چاپگر پرینتر، عجله نکنید و کاغذ را به‌آرامی و با احتیاط از چاپگر بیرون بکشید.

 

ارور 14 – عدم شناسایی کارتریج EP

خطای 14 زمانی ظاهر می‌شود که چاپگر، کارتریج را به‌درستی شناسایی نمی‌کند و یا اصلاً کارتریج در داخل دستگاه قرار ندارد. برای رفع این خطا، یکبار کارتریج را بردارید و دوباره سر جای خود بگذارید تا از نصب صحیح و درست کارتریج مطمئن شوید.

 

ارور 16 – تونر کارتریج کم است

خطای 16 یکی از رایج ترین خطاهای چاپگر hp زمانی به شما نشان داده می‌شود که تونر کارتریج چاپگر شما کم و یا تمام شده باشد؛ پس باید تونر کارتریج خود را دوباره شارژ کنید.

 

ارورهای 20 و 21 – پر شدن حافظه پرینتر

خطاهای 20 و 21 زمانی در چاپگرهای hp دیده می‌شود که حجم فایل چاپی برای چاپ، از ظرفیت حافظه چاپگر بالاتر باشد. به چند روش می‌توان این مشکل را حل کرد:

  • سعی کنید DPI فایل خود را کاهش دهید
  • هنگامی که فایلی را چاپ می‌کنید، قبل از چاپ پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که با زدن OK روی این پنجره، چاپ شروع می‌شود. در همین پنجره می‌توانید تیک گزینهٔ Collate را بردارید.
  • احتمال دارد که فایل یا عکسی که می‌خواهید چاپ کنید، بسیار پیچیده است و چاپگر توانایی پردازش آن را ندارد. پس بهتر است که فایل یا تصویر را ساده‌تر کنید یا حجم آن را کاهش دهید. درصورتی‌که امکان کاهش حجم فایل را ندارید و یا می‌خواهید اسناد و فایل‌های پر حجم را چاپ کنید، می‌توانید که یک حافظه پشتیبان را روی چاپگر خود نصب کنید. توجه کنید که مدل چاپگر hp شما باید از نصب حافظه اضافی پشتیبانی کند.

در کل حالت‌های مختلفی وجود دارد که منجر به پر شدن حافظه چاپگر می‌شود؛ اما برای رفع خطاهای پرینتر اچ پی که مرتبط با حافظه هستند، معمولاً ریستارت کردن پرینتر می‌تواند راه‌حل باشد.

 

ارور 22 – عدم ارتباط چاپگر و رایانه و یا پیکربندی I/O

خطای 22 یکی دیگر از خطاهای چاپگرهای hp است که نشان‌دهنده عدم ارتباط درست بین چاپگر و کامپیوتر شما است. برای حل این خطا لازم است که از اتصال صحیح کابل شبکه بین چاپگر و کامپیوتر اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید که کابل را به پورت دیگری از کامپیوتر متصل کنید تا مشکل شما رفع شود. اگر خطا باز هم وجود داشت احتمالاً مشکل از کابل شبکه شما است، پس بهتر است که از کابل دیگری برای اتصال استفاده کنید.

 

ارورهای 24 و 25 – پر شدن صف چاپ و درخواست بالا برای چاپ

خطاهای 24 و 25 در پرینتر اچ پی هنگامی رخ می‌دهد که شما درخواست‌های چاپ زیادی بفرستید و صف پرینت طولانی شود. این موضوع باعث می‌شود که حافظه پرینتر پر شود یکی از این دو ارور را نشان دهد. پس بهتر است درخواست‌های بسیار زیادی برای چاپگر نفرستید تا صف چاپ بیش از حد شلوغ نشود. برای رفع خطاهای 24 و 25 می‌توانید از راه‌حل‌های گفته‌شده برای ارورهای 20 و 21 هم استفاده کنید.

 

ارور 30 – خطای پست اسکریپت یا PS 16

خطای 30 در چاپگرهای hp به‌خاطر پست اسکریپت (PostScript) به وجود می‌آید. جالب است که بدانید پست اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی است که در چاپگر به‌عنوان یک میان‌افزار عمل می‌کند و فایل‌هایی که قرار است چاپ شوند را برای چاپگر توصیف می‌کند. هنگامی که پست‌اسکریپت نتواند فایلی که چاپ می‌شود را برای پرینتر توصیف کند، خطای 30 رخ می‌دهد.

معمولاً هنگامی که تصویر با فایل چاپی بسیار پیچیده است یا زمانی که فونت فایل بسیار نامشخص است، این ارور نمایش داده می‌شود. پس اگر با این خطا روبرو شدید، بهتر است فایل چاپی را ساده‌تر کنید و مطمئن شوید که تصاویر و یا فونت‌ها واضح و شفاف هستند. همچنین می‌توانید بررسی کنید که درایور پست‌اسکریپت به‌روز است و در غیر اینصورت، آخرین نسخه درایور را از اینترنت دانلود کنید. 

ازآنجایی‌که خطای پست‌اسکریپت در شرایط بسیار متنوعی رخ می‌دهد و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، ما در مقاله دیگری به‌صورت کامل در مورد رفع خطای پست اسکریپت صحبت کردیم. اگر این مشکل برای شما پیش آمده، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آن مقاله مراجعه کنید.

 

ارور 30.1.1 – خرابی دیسک

خطای 30.1.1 به دلیل وجود ایراد در هارد دیسک نمایش داده می‌شود و با فشار دادن دکمه “SELECT” روی چاپگر رفع می‌شود. اگر خطا رفع نشد، احتمالاً به دلیل مشکلات سخت‌افزاری است.

 

ارور 40 – خطا در انتقال داده

خطای 40 در چاپگر اچ پی به این خاطر ظاهر می‌شود که اتصال بین چاپگر و کامپیوتر قطع شده یا داده‌ها به‌درستی منتقل نمی‌شوند. پس اول اطمینان حاصل کنید که اتصال کابل‌های بین کامپیوتر و چاپگر درست است. اگر هم اتصال شما به‌صورت بی‌سیم یا از طریق IP است، بهتر است که اتصال و تنظیمات را چک کنید و از دست بودن همه چیز مطمئن شوید.

 

ارور 41 – مشکل جزئی در موتور چاپگر

خطای 41 در پرینترهای hp نشان می‌دهد که موتور چاپگر دچار یک خطای جزئی و موقت هنگام چاپ شده است. برای رفع این ارور، چاپگر را خاموش کنید و به مدت یک یا دو دقیقه از دوشاخه بیرون بکشید و با روشن‌کردن مجدد، باید مشکل شما حل شده باشد.

 

ارور 49 – مشکل در عملکرد چاپگر یا اتصالات کابلی

بسته به مدل چاپگر، چندین دلیل برای نمایش خطای 49 وجود دارد؛ اما این خطا معمولاً به‌خاطر ایراد در اتصال کابل، خطاهای میان‌افزار و یا مشکلات سخت‌افزاری به‌وجود می‌آید. برای حل مشکل، آخرین درایورها را نصب و کابل‌های چاپگر را هم بررسی کنید. اگر این دو مورد قبلی مطمئن شدید، باید یک بار چاپگر را خاموش و روشن کنید؛ اگر خطا باز هم نمایش داده شود احتمالاً به علت مشکلات سخت‌افزاری است.

 

ارورهای 50.1 تا 50.9 – مشکل در فیوزر چاپگر

خطاهای 50.1 تا 50.9 همگی مربوط به فیوزر چاپگر هستند و نشان می‌دهند که مشکلی در این بخش وجود دارد. در ادامه هم دلیل نمایش هر ارور را نوشتیم؛ اما برای رفع ارورهای پرینتر hp مرتبط با فیوزر، احتمالاً به کمک یک تکنسین نیاز خواهید داشت و به‌تنهایی نمی‌توانید آن‌ها را رفع کنید.

 

  • ارور 50.1 – گرم‌نشدن فیوزر: خطای 50.1 به ما می‌گوید که فیوزر شما دمای پایینی دارد و فیوزر در گرم‌شدن مشکل دارد یا همچنان در حال گرم‌شدن است.
  • ارور 50.2 – گرم‌شدن ناموفق فیوزر: خطای 50.2 نشان می‌دهد که گرم شدن فیوزر ناموفق بود و یا مدت زمانی که برای گرم‌شدن در نظر شده بود، تمام شده است. این مشکل در بیشتر مواقع هنگامی به وجود می‌آید که مشکلی در برق‌رسانی وجود دارد یا خطایی در مدارهای چاپگر رخ داده است.
  • ارور 50.3 – گرم‌شدن بیش‌ازحد فیوزر: خطای 50.3 بعد از اینکه دمای فیوزر بسیار بالا می‌رود، نمایش داده می‌شود. بالارفتن غیرطبیعی دمای فیوزر باعث گرم‌شدن بیش‌ازحد ترمیستور هم می‌شود.
  • ارور 50.4 – خرابی فیوزر: خطای 50.4 اطلاع می‌دهد که در نتیجه منبع تغذیه نامناسب و معیوب، فیوزر چاپگر شما خراب شده است.
  • ارور 50.5 – فیوزر اشتباه: خطای 50.5 ناشی از فیوزر اشتباه یا تشخیص نادرست فیوزر توسط چاپگر است.
  • ارور 50.6 – قطع فیوزر: خطای 50.6  قطع‌شدن فیوزر را نشان می‌دهد و علت آن هم به دلیل گرم‌شدن بیش از حد فیوزر است.
  • ارور 50.7 – خرابی در فرایند آزادسازی فشار فیوزر: خطای 50.7 خبر از وجود ایراد در موتور محرک فیوز می‌دهد که منجر به خرابی مکانیزم آزادسازی فشار فیوزر شده است.
  • ارور 50.8 – تشخیص دمای پایین فیوزر توسط ترمیستور ثانویه: خطای 50.8 یعنی ترمیستور ثانویه دچار خطا شده و به‌احتمال زیاد مشکل ناشی از دمای پایین فیوزر است.

ارور 50.9 – تشخیص دمای بالای فیوزر توسط ترمیستور ثانویه: خطای 50.9 هم گرمای بیش از حد فیوزر را به ما می‌گوید.

 

رفع خطاهای چاپگر اچ پی که مرتبط با فیوزر دستگاه هستند، باید توسط متخصص یا تکنسین انجام شود.

 

 

ارور 51 – ایراد در زبانه کارتریج یا اسکنر پرینتر

خطای 51 بیشتر در پرینترهای قدیمی اچ پی دیده می‌شود؛ اما ممکن است در مدل‌های جدیدتر هم دیده شود. این ارور می‌گوید که زبانهٔ پایین کارتریج، شکسته یا جدا شده است که در چاپگر‌های قدیمی‌تر رایج است. در مدل‌های جدیدتر، خطای 51 معمولاً به‌خاطر وجود مشکلی در بخش اسکنر لیزری چاپگر است.

 

ارورهای 52، 52.1 و 52.2 – سرعت غیرطبیعی اسکن یا ایراد در آیینه‌های چند ضلعی چاپگر

شما در دو حالت با خطاهای 52، 52.1 و 52.2 در پرینتر hp روبرو می‌شوید. حالت اول زمانی است که برای آیینه‌های چند ضلعی داخل چاپگر مشکلی پیش آمده یا خراب شدند؛ از این آینه‌ها در فرایند اسکن استفاده می‌شود. در حالت دوم، سرعت اسکن چاپگر غیرطبیعی و پایین است و ممکن است یکی از این ارورها را ببینید. برای حل این مشکل باید از یک متخصص یا تکنسین کمک بگیرید و شما قادر به رفع آن نخواهید بود.

 

ارور 54 – جدا نشدن نوار آب‌بندی کارتریج در چاپگرهای سری لیزرجت hp

عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز خطای 54 شوند؛ اما در برخی از چاپگرها (مخصوصاً سری لیزرجت اچ پی) به‌خاطر جدا نشدن نوار آب‌بندی از کارتریج اتفاق می‌افتد. پس اگر نوار آب‌بندی را از کارتریج جدا نکرده‌اید، اول آن را امتحان کنید و اگر مشکل برطرف نشد، پرینتر باید توسط یک متخصص تعمیر شود.

 

ارور 55 – اتصال ضعیف بین کنترلر DC و فرمت کننده

خطای 55 در چاپگرهای hp به‌احتمال زیاد به دلیل اتصال ضعیف بین مورد از قطعات پرینتر است که با نام‌های کنترلر DC و فرمت‌کننده (Formatter) شناخته می‌شوند. البته در بعضی از مواقع، این خطا ناشی از وجود مشکل در DIMMS سیستم‌عامل و یا مشکلات درایور است. اگر با خاموش و روشن‌کردن، این خطا همچنان وجود داشت باید از نیروی متخصص کمک بگیرید.

 

ارور 56 – مشکل در عملکرد چاپگر

خطای 56 بیشتر در چاپگرهای لیزری hp دیده می‌شود و علت آن با توجه به مدل چاپگر می‌تواند متفاوت باشد. برای رفع این خطا راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید: 

  • از نصب درست مخزن یا سینی کاغذ مطمئن شوید
  • برخی از پرینترها دارای یک نگهدارنده هستند که کاغذها بعد از چاپ روی آن قرار می‌گیرند. اگر در پرینتر شما این نگهدارنده قابل‌جداسازی است، یکبار آن را جدا کنید و دوباره وصل کنید
  • احتمالاً می‌خواهید فایلی را به‌صورت پشت‌ورو چاپ کنید اما تنظیمات را به‌درستی اعمال نکرده‌اید
  • از درستی تنظیمات و پیکربندی درست چاپگر اطمینان حاصل کنید
  • یکبار چاپگر خود را ریستارت کنید

 

ارور 57.xx – مشکل در فن‌ها، کارت حافظه و یا چرخ‌دنده‌ها

خطا 57.xx در مدل‌های جدید چاپگرهای hp، به علت از کار افتادن فن‌ها نمایش داده می‌شود. اما در مدل‌های قدیمی‌تر، این ارور به خرابی کارت حافظه و یا مسدود شدن چرخ‌دنده‌ها اشاره دارد. رفع این مشکل را باید به یک متخصص بسپارید.

 

ارور 58.xx – دلایل مختلف

خطای 58.xx می‌تواند ناشی از طیف وسیعی از مشکلات مثل معیوب‌بودن حسگرهای محیطی، فن‌ها، برق‌رسانی و یا ایراد در قطعاتی مانند کنترل‌کننده حافظه یا کنترل‌کننده DC باشد. این هم یکی دیگر از مشکلاتی است که باید با کمک متخصص حل شود.

 

ارور 59 – ایراد در موتورهای چاپگر یا کارت حافظه

خطای 59 به‌خاطر دلایل مختلفی ممکن است به شما نمایش داده شود و دلیل نمایش آن هم در مدل‌های جدید و قدیمی فرق می‌کند. در مدل‌های جدید، احتمالاً یکی از موتورهای پرینتر دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود. این موتورها عبارت‌اند از: موتور اصلی، موتور فیوزر، موتور درام تصویر و یا موتور ETC. در این حالت، باید یک تکنسین یا متخصص چاپگر را تعمیر کند.

اما در مدل‌های قدیمی‌تر، ارور 59 به مشکلات کارت حافظه مربوط می‌شود و در این حالت، مشکل شما باید با خاموش و روشن‌کردن پرینتر، رفع شود. در غیر این صورت، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

 ارور 60.xx – خرابی بالابر مخزن کاغذ یا مشکل حافظه

 خطای 60.xx در مدل‌های جدید چاپگرهای hp به وجود ایران در بالابر مخزن کاغذ اشاره دارد. برای رفع آن، مخزن کاغذ را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ عاملی عملکرد بالابر را مسدود نکرده است. در مدل‌های قدیمی‌تر این خطا به نقص در حافظه مربوط می‌شود. پس در این حالت می‌توانید درایور پرینتر را یک‌بار حذف و دوباره نصب کنید یا اگر امکان آن را دارید، حافظه پرینتر را تغییر دهید.

 

برای رفع ارورهای پرینتر hp که مرتبط با مخزن هستند، مطمئن شوید که بالابر پرینتر به‌خوبی کار می‌کند

 

ارورهای 61، 62 و 63 – ناتوانی در شناسایی کارت حافظه، برد فرمت کننده و یا SMMI ها

خطاهای 61، 62 و 63 زمانی نمایش داده می‌شوند که کارت حافظه، برد فرمت کننده (Formatter) و یا SIMMهای آن به‌درستی در جای خود قرار نگرفته باشند. با بررسی قطعات ذکر شده و اطمینان از نصب درست آن‌ها، می‌توانید این ارورها را رفع کنید؛ اما در صورت ادامه‌داشتن خطا، باید این قطعات را عوض کنید.

 

ارورهای 64 و 65 – وجود مشکل در قطعات

خطاهای 64 و 65 در پرینترهای اچ پی به‌خاطر معیوب‌بودن کنترلر DC یا عدم شناسایی برد فرمت کننده اتفاق می‌افتد. البته امکان هم دارد که مشکل از نصب نامناسب یا خرابی DIMM هم باشد. برای رفع این ارور، باید پرینتر را یکبار خاموش و روشن کنید یا برد فرمت کننده DIMM را جدا کنید و سپس جاگذاری کنید.

 

ارور 66 – ایراد در مخزن پشتیبان

خطای 66 زمانی نشان داده می‌شود که مخزن پشتیبان توسط چاپگر شناسایی نشود یا به‌صورت کلی مشکلی در مخزن چاپگر باشد. در نتیجه شما باید اول اتصالات مربوطه و سپس مخزن کاغذ را بررسی کنید. اگر همچنان خطا وجود داشت، باید با یک متخصص تماس بگیرید.

 

ارور 67 – کار نکردن یکی از سرویس‌های پرینتر یا مشکل حافظه

خطای 67 به این خاطر در پرینترهای hp اتفاق می‌افتد که یا حافظه پرینتر مشکل دارد، یا یکی از سرویس‌های پرینتر دچار خطا شده است. برای رفع آن، مخزن چاپگر را همراه با کابل‌ها بررسی کنید و در صورت لزوم SIMM های حافظه را جدا کرده و دوباره جاگذاری کنید.

 

ارور 68 – پر شدن حافظه NVRAM

خطای 68 به دلیل پر بودن فضای NVRAM به وجود می‌آید. با چاپ صفحه پیکربندی چاپگر و یا ریست‌کردن تنظیمات NVRAM، می‌توانید این مشکل را حل کنید. 

 

ارور 69 – ناتوانی در چاپ پشت‌ورو

خطای 69 وجود مشکل در چاپ پشت‌ورو را نشان می‌دهد و برای رفع آن، ابتدا مطمئن شوید که هیچ‌چیزی مانع چاپ دوطرفه نشده است؛ یعنی موانع مسدود‌کننده‌ای اگر وجود دارد، آن‌ها را بردارید. سپس تنظیمات و بخش‌ها مربوط چاپ پشت‌ورو را هم چک کنید تا مشکل را پیدا و رفع کنید.

 

 ارورهای 70 و 71 – ناسازگاری SIMM های حافظه و کارتریج چاپگر

خطاهای 70 و 71 بسیار نادر هستند و کم نمایش داده می‌شوند؛ اما اگر با این خطا موجه شدید، به معنی این است که کارتریج یا SIMMهای حافظه با چاپگر ناسازگار هستند. پس برای حل مشکل باید آن‌ها را تعویض کنید.

 

 ارور 72 – عدم شناسایی کارتریج

خطای 72 نشان‌دهنده این است که چاپگر، کارتریج یا کارتریج‌ها را به‌درستی شناسایی نکرده است. پس برای حل این مشکل، ابتدا از نصب‌بودن درست کارتریج مطمئن شوید و همچنین پرینتر را یکبار خاموش و روشن کنید. اگر مشکل همچنان حل نشد، احتمالاً کارتریج شما دچار مشکل شده و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. درصورتی‌که نیاز به کارتریج جدید دارید، می‌توانید برای خرید کارتریج hp در فروشگاه الوکارتریج اقدام کنید.

 

برای رفع ارورهای پرینتر hp مرتبط با کارتریج، در بیشتر مواقع خارج کردن و جاگذاری مجدد آن می‌تواند راه‌حل باشد.

 

 ارورهای 79، 80 و 81 – وجود مشکلات نرم‌افزاری یا اتصال‌ها

خطاهای 70، 80 و 81 معمولاً هنگامی رخ می‌دهند که پرینتر در شناسایی لوازم جانبی به مشکل بخورد یا کارت ورودی/خروجی (کارت I/O) ایراد داشته باشد. همچنین ممکن است که این خطا به‌خاطر قدیمی شدن درایور اتفاق بیفتد پس با به‌روزرسانی سیستم و درایورهای خود می‌توانید این خطاها را رفع کنید.

 

ارور 89 – خرابی ROM پست‌اسکریپت

خطای 89 خبر از خرابی ROM پست‌اسکریپت (PostScript) می‌دهد و برای رفع آن، باید ROM سیستم خود را بررسی کنید چون احتمالاً در این بخش مشکلی وجود دارد.

 

ارور 99 – مشکلات مربوط به به‌روزرسانی ثابت‌افزار

خطای 99 هنگامی ظاهر می‌شود که مشکلی در به‌روزرسانی به وجود آمده باشد. پس باید سعی کنید که ثابت‌افزار یا همان Firmware خود را آپدیت کنید و به آخرین نسخه ارتقا دهید.

 

آیا روش‌های دیگری برای رفع ارورهای رایج پرینتر hp می‌شناسید؟

در این مقاله، تمام ارورهایی که هنگام کار کردن با پرینترهای hp ظاهر می‌شوند را بیان کردیم و نحوه حل خطاها و ارورهای مختلف را گفتیم. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد در شناسایی و حل ارور چاپگر hp به شما کمک کند. اگر با راه‌حل‌های موفق به رفع ارور چاپگر hp نشدید، احتمالاً چاپگر شما نیاز به تعمیر دارد و باید از متخصص پرینتر کمک بگیرید. همچنین اگر از روش‌های دیگری برای رفع هر کدام از خطاها استفاده می‌کنید، در بخش کامنت‌ها ذکر کنید تا سایر افراد هم استفاده کنند. هر سؤال دیگری هم که دراین‌رابطه دارید را می‌توانید که در بخش نظرات مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

 

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره فوری